Wszyscy znają się na medycynie, polityce i oświacie.
Ale czy wszyscy wiedzą, jak naprawić system edukacyjny? Pytanie retoryczne.
A może by tak zacząć od podstaw?
Od budowania relacji między nauczycielami, rodzicami i uczniami.
Od zadbania o nauczyciela, nauczenia go rozmawiania z uczniami i rodzicami.
Od zmiany paradygmatu kształcenia nauczycieli.
Od wzmocnienia pozycji dyrektora szkoły, ale nie jako dyktatora, lecz prawdziwego lidera i partnera do zmian w szkole.
Polska oświata nie wie dokąd zmierza, nie ma misji ani wizji.
Nie da się zmienić systemu, ot tak po prostu.
Nie masz wpływu na setki rzeczy w systemie.
A na co masz wpływ?
Na siebie, na własne podejście do nauczania, na metody jakie stosujesz, na relacje z uczniami i rodzicami i z innymi nauczycielami.
Zacznij od siebie.
Zrób rachunek sumienia.
Pierwszy krok jest najtrudniejszy.
A potem zacznij działać :)
Przeczytaj, przemyśl, zacznij zmianę: Nauczmy się buntować.
Ale czy wszyscy wiedzą, jak naprawić system edukacyjny? Pytanie retoryczne.
A może by tak zacząć od podstaw?
Od budowania relacji między nauczycielami, rodzicami i uczniami.
Od zadbania o nauczyciela, nauczenia go rozmawiania z uczniami i rodzicami.
Od zmiany paradygmatu kształcenia nauczycieli.
Od wzmocnienia pozycji dyrektora szkoły, ale nie jako dyktatora, lecz prawdziwego lidera i partnera do zmian w szkole.
Polska oświata nie wie dokąd zmierza, nie ma misji ani wizji.
Nie da się zmienić systemu, ot tak po prostu.
Nie masz wpływu na setki rzeczy w systemie.
A na co masz wpływ?
Na siebie, na własne podejście do nauczania, na metody jakie stosujesz, na relacje z uczniami i rodzicami i z innymi nauczycielami.
Zacznij od siebie.
Zrób rachunek sumienia.
Pierwszy krok jest najtrudniejszy.
A potem zacznij działać :)
Przeczytaj, przemyśl, zacznij zmianę: Nauczmy się buntować.